Så fik jeg prøvet at lave mine egne sukkerblomster. Det kræver lidt øvelse, men er faktisk rigtig hyggeligt at sidde med når lillemanden sover. Det er sjovt at prøve de forskellige tyller, så er nu ekstremt glad for mine coupler, så man bare kan skifte tyl undervejs.
Opskriften lyder således hvis andre vil prøve:
Ca. 300 gr. flormelis, 1 bæger past. æggehvider og lidt citronsaft ( for blankheden har jeg hørt)
Æggehviden hældes i skålen, og flormelis hældes i lidt af gangen for at det pludselig ikke bliver for stift. Det røres bare rundt med en gaffel.
Dernæst har jeg delt det op i små skåle, tilføjet pastafarve og rørt med gaflen igen.
I sprøjteposen og så ellers bare i gang med at sprøjte :-)
De står på køkkenbordet natten over, og puttes så i en lufttæt beholder og klar til at pynte mine kager og muffins en anden dag.


Ingen kommentarer:
Send en kommentar