Så kom den søde postdame endelig med mine varer fra kagegrej.dk - de havde gode tilbud, da de skal have ryddet op på lageret og en masse nye varer ind.
Der er plunger med hjerter, stjerner, efeublade, rosenblade, margueritter, lineal til at lave mønstre i fondanten, 2 små hjerte bageforme, sølvkugler, glimmer i forsk. farver og lidt andet jeg nok har glemt :-)
Alt-mulig-bloggen
Om mig
- MissMivse
- Jeg er en ung glad pige på 28 år, har en dejlig kæreste og den skønneste lille dreng på knap 4 mdr. Så jeg går hjemme på barsel i øjeblikket, og har derfor tid til at få udlevet flere af mine hobbyer, såsom; kagebagning og pyntning, loppemarkeder, male m.v.
fredag den 6. juli 2012
torsdag den 28. juni 2012
Sukkerblomster og blade
Så fik jeg prøvet at lave mine egne sukkerblomster. Det kræver lidt øvelse, men er faktisk rigtig hyggeligt at sidde med når lillemanden sover. Det er sjovt at prøve de forskellige tyller, så er nu ekstremt glad for mine coupler, så man bare kan skifte tyl undervejs.
Opskriften lyder således hvis andre vil prøve:
Ca. 300 gr. flormelis, 1 bæger past. æggehvider og lidt citronsaft ( for blankheden har jeg hørt)
Æggehviden hældes i skålen, og flormelis hældes i lidt af gangen for at det pludselig ikke bliver for stift. Det røres bare rundt med en gaffel.
Dernæst har jeg delt det op i små skåle, tilføjet pastafarve og rørt med gaflen igen.
I sprøjteposen og så ellers bare i gang med at sprøjte :-)
De står på køkkenbordet natten over, og puttes så i en lufttæt beholder og klar til at pynte mine kager og muffins en anden dag.
Opskriften lyder således hvis andre vil prøve:
Ca. 300 gr. flormelis, 1 bæger past. æggehvider og lidt citronsaft ( for blankheden har jeg hørt)
Æggehviden hældes i skålen, og flormelis hældes i lidt af gangen for at det pludselig ikke bliver for stift. Det røres bare rundt med en gaffel.
Dernæst har jeg delt det op i små skåle, tilføjet pastafarve og rørt med gaflen igen.
I sprøjteposen og så ellers bare i gang med at sprøjte :-)
De står på køkkenbordet natten over, og puttes så i en lufttæt beholder og klar til at pynte mine kager og muffins en anden dag.
Mit første indlæg
Så kom mit allerførste indlæg i bloggen altså -)
Jeg kommer til at skrive lidt om kager, min lille dreng, min familie, mit liv og alle dets finurligheder
Jeg kommer til at skrive lidt om kager, min lille dreng, min familie, mit liv og alle dets finurligheder
Abonner på:
Opslag (Atom)


